the blogger

My photo
Nama diberi Athirah Binti Mohd Yusuf yang berumur 21 tahun dan hidup ini tidak selalu indah dan bukan selamanya sengsara. Cheer Up !

Counting

Thursday, May 8, 2014

Ohoo... cuti sem untuk semestar kedua

I'm feeling really bad now. I smell greediness in someone. Tapi kita kena selalu bersangka baik. Currently, I tengah berlatih memandu kereta. Alhamdulillah.. berkat tunjuk ajar akak sepupu, akhirnya perasaan takut kereta mati kat tengah jalan berkurang sedikit. Thank you so much.

Tapi banyak halangan sewaktu aku nak bawak kereta ni sebenarnya. Lepas dapat lesen, aku takde confident nak bawak kereta. Sebab fobia. Lepas tu, road tax kereta dah expired. Sem ni la aku berpeluang nak memahirkan diri. Tapi nampaknya masih banyak halangan nya. Sabar ye tira :))

Azam dari sem lepas, nak kerja waktu cuti sem. Tapi gamaknya aku dok relaks relaks je kat rumah. Home sweet home la katakan.

Financial keluarga kita orang dalam gelombang sekarang. Aku tengah baca buku Robert T.Kiyosaki. Banyak tips yang aku dapat.. tapi aku masih tak boleh nak fikir macam mana nak jana duit. HUH?!

Kalau korang perasan kan, orang yang jadi millionaire or famous.. they did something yang orang lain tak pernah buat. Dia orang bukannya kerja makan gaji macam orang lain. But their ideas made them being very rich.

I wanna be like them too.. apa kan daya aku masih mencari kelebihan sendiri. 

Adik dah dapat kerja. Harap dia tak kerja main-main, walaupun kau hanya menjadi seorang cashier. Orang yang kerja yang kita pandang remeh ni sebenarnya berjasa tau walaupun kadang-kadang kita pandang rendah kat dia orang. Mereka pun penat lelah mencari duit. Aku pun dah rasa apa yang dia orang rasa. Walaupun aku bercita-cita nak jadi orang yang berduit.. tetapi semua orang kaya bermula dari bawah. Takde benda yang datang bergolek kat kaki hang.

Apa-apa pun semoga semua nya dirahmati oleh Allah dan sentiasa sihat sentiasa.. amin

No comments:

Post a Comment