the blogger

My photo
Nama diberi Athirah Binti Mohd Yusuf yang berumur 21 tahun dan hidup ini tidak selalu indah dan bukan selamanya sengsara. Cheer Up !

Counting

Thursday, November 14, 2013

Throwback

It's about my life masa 2010 until habis SPM. Sekarang dah 2013. Aku tengah ambik diploma. Being mature I think. Tetiba throwback sebab aku baru lepas stalked twitfemes(betul tak ejaan ye? I don't know). Their life dah nak sama macam hidup aku on that time la. But they loaded, banyak duit and me not.

Persamaan aku dengan dia orang, we too addicted with social networking. Obviously TWITTER. Tapi waktu tu aku depend dengan laptop and broadband. Broadband aku ni pun tak la laju sangat. Macam nyawa-nyawa ikan je.

Last time aku cakap kat cikgu aku.. aku nak BANYAK DUIT bila dia tanya apa cita-cita aku. Sebab tu aku jealous dengan kawan-kawan aku yang kaya atau anyone yang kaya. Please forgive me for being judgemental :(

Aku pun terlalu nak ikut orang sangat. Rasa stupid gila. Yang lain dia orang jadi diri sendiri je. Aku pulak jadi faker.

SPM aku hancur sebab aku selalu online. Tak sedar masa depan dah gelap sebab tak study betul-betul. 

Sampai sekarang aku masih terkilan. Walaupun dah setahun lebih. 








Teringat waktu lepas habis ambik result SPM aku, mama dengan abang makan kat satu kedai ni. Aku macam tak boleh terima result aku la sebenarnya walaupun aku tahu aku deserved dapat result macam tu.

Lepas tu ada seorang lelaki ni. Dia cakap yang SPM tu cuma tiket je. Tak semestinya orang yang straight A's tu akan berjaya. Lebih kurang macam tu la dia cakap.

Anyways life ain't easy right. Aku kadang-kadang tu rasa nak give up je.

Dah la tak pandai. Muka tak cantik. Badan dah la tak kurus pun.

Tapi aku percaya yang aku boleh jadi someone. Orang yang berguna. Walaupun orang lain tak nampak. Tapi aku percaya Allah nampak.

in shaa Allah.
=)



No comments:

Post a Comment