the blogger

My photo
Nama diberi Athirah Binti Mohd Yusuf yang berumur 21 tahun dan hidup ini tidak selalu indah dan bukan selamanya sengsara. Cheer Up !

Counting

Thursday, January 31, 2013

Bila si BookWorm commenting about writer!

Assalamualaikum peeps!

The writer that I'm going to talk about is HLOVATE. I don't know what gender of the writer is.. actually. Tapi adik cakap dia perempuan. So I just proceed yang dia perempuan. Btw that is not the main point. Benda penting yang eden nak cakap sekarang ni mengenai HLOVATE yang telah meng-influence-kan hidup den most of the time laa..

Boleh dikatakan yang aku ni envy dengan HLOVATE. Cemburu ke arah kebaikan okayy. Aku cadangkan korang grab one novel yang  dia tulis then baca. Bahasa dia memang sempoi habis. Pada pendapat aku la. Right now aku dah baca hampir keseluruhan novel dia but Schubert' Serenade aku belum baca sebab tak jumpa T.T Aku hanya dapat baca novel dia yang tu kat blog dia je. At least dapat la baca sebab memang dah kempunan gila!

Dulu-dulu masa baca novel-novel dia agak kekok la jugak. Macam mana nak cakap ekk. Boleh korang imagine tak seorang novelist yang belajar oversea. Maksud aku dia menulis melalui pengalaman dia as a student and so on. I so envy with her because of she studied oversea. She took medic. Seriously jealous gila tahap petala kelapan bak kata HLOVATE :D

Sekarang ni aku kebosan duduk rumah dengan lesen kereta yang macam tak nak ambik aku je. Memang bosan la kan. Disebabkan kebosanan itu aku start baca balik novel dia. Tapi kat rumah ni cuma ada 4 novel je. Nak kena cari yang lain sebab nak re-reading balik.

Adik aku la yang memperkenalkan HLOVATE kat aku. Biasa la budak hostel layan novel kan. Tapi banyak-banyak novel, novel HLOVATE memang berbeza dengan yang lain. Susah nak terangkan. Korang wajib baca novel dia.

Okay aku bagi link blog dia ye.. HLOVATE's Blog and also her fb.. HLOVATE's Facebook

HLOVATE menekankan perhubungan di antara lelaki bukan muhrim dengan perempuan. Macam mana dia berhadapan dengan sekalian lelaki.. Macam mana dia hidup di negara orang. Perhubungan dia dengan Allah, orang sekeliling dia dan macam-macam lagi. Dia ajar kita dalam kita tak sedar. Faham tak?? Maksudnya, kita baca novel dia.. tapi dalam masa yang sama dia ajar kita about life secara halus. Adoi.. ayat pun dah macam apa daa..

Anyways, I just want to share to everyone yang HLOVATE ni awesome gila. HLOVATE cakap, "Never imitate.Create." So don't you ever dare to copycat others. Aku baru faham perasaan kena copycat ni. Memang sakit plus geram -.-*

She also said yang dia belajar banyak benda. Tapi benda tu dia belajar after she finished her school life. Dunia dewasa yang penuh dengan dugaan. Lebih kurang macam tu la. Tak ingat the real words ;D

One thing yang aku cuba nak imitate dia adalah.. I try to read English books. Yang sebelum ni memang aku anti gila. Dulu aku suka baca novel. Novel Alaf 21. Mama yang influence aku. Bermula dari situ aku mula berjinak-jinak dengan every genre of book la. Aku start masuk library and became pengujung library yang setia. 

Dulu masa kecik-kecik mesti akan ada orang tanya pasal our cita-cita kan.. Doctor is one on the list. HLOVATE took medic = doctor. So bila baca novel dia rasa angan-angan nak jadi doctor tu macam ter-fulfill la by reading the novel. Hahaha.. macam psycho je aku ni ==''

In shaa Allah aku kan bakal ambik pharmacy. Jadi aku dah target yang aku nak buat the best walaupun aku tak dapat jadi doctor. Masa isi penerapan pra-dip ke dip dulu aku macam confuse nak pilih antara farmasi dengan nurse. Lepas tu aku fikir balik. Aku tak boleh nak hidup as a nurse sebab aku tak reti bangun sendiri. Tak flexible la..

That why i choose that course =)

Meleret melalut pulak. Apa-apa pun. Baca novel HLOVATE tau. HLOVATE is stands for Hate and Love. To HLOVATE.. saya mintak maaf kalau ada terkutuk ke apa ye. I heart HLOVATE <333



No comments:

Post a Comment