the blogger

My photo
Nama diberi Athirah Binti Mohd Yusuf yang berumur 21 tahun dan hidup ini tidak selalu indah dan bukan selamanya sengsara. Cheer Up !

Counting

Saturday, May 11, 2013

We cannot expect anything unless it happens.

Assalamualaikum,
Such a long time not updating this blog.
I knew.. no one reads this blog. 

Apa-apa pun, I masih mahu update about myself.
Badan gemuk sangat.. perut dipenuhi dengan lemak yang tepu-tepu belaka.
As usual mama akan marah-marah-marah.
I try to work out. Tapi I malu dan malas. Memang takkan jalan la.

Mama cakap hormone aku ni tak balance. Sebab tu la gemuk.
Masa aku 10 tahun, aku dah sama besar dengan ustazah aku.
Tu baru darjah 4.
Aku matang (perempuan yang dah datang... fikir sendiri ye) masa umur darjah 4 la. 
Lepas tu aku jenis yang tak aktif. Sebab tu pendek. HAHA


Pasal politik pulak ye.

Oleh kerana aku dah sembilan belas tahun.. I need to know what happened to my country.
Jadi aku telah sepakat menyokong PAS.
Alhamdulillah PR menang di Selangor. I'm Selangorian btw.

Banyak rumors tentang PR especially DAP.
Terlalu sensitif kalau nak dibincangkan.
Bagi aku.. why don't we give a chance to them for proving that they can manage this country.

Kita ada undang-undang. Kita ada perlembagaan. 
Mungkin aku tak pakar mengenai benda-benda ni.
Kita boleh tukar kerajaan after 5 years kan?

So far PR perintah Selangor terutama bahagian tempat aku tinggal.. okay je.
Aku dapat air percuma. Tu je kott yang aku layak dapat. Hehe.
Memang kat Selangor takde DAP sangat macam kat Penang. Tapi aku tak tau situasi dia orang kat sana.

Bukan aku tak suka BN memerintah kerajaan, cuma apalah salahnya kita bagi peluang kepada parti lain kan..

Aku tak nak sibuk pasal benda yang dia orang sibuk dok tegakkan. Kita tak tahu sama ada benda tu betul atau tidak.
Tapi kalau ada bukti tegakkanlah kebenaran tersebut.


Untuk Barisan Nasional,
Marilah kita bersama-sama memajukan negara.
Beri apa yang patut kepada mereka yang memerlukan.

Cuba kita berhenti arguing dan mula bekerjasama.

No comments:

Post a Comment