the blogger

My photo
Nama diberi Athirah Binti Mohd Yusuf yang berumur 21 tahun dan hidup ini tidak selalu indah dan bukan selamanya sengsara. Cheer Up !

Counting

Thursday, February 9, 2012

My first job

Work at NSK Meru
Position: sales assistant at retail department 

Kenapa aku kerja kat situ? 
-Sebab dekat dengan rumah. 

Kenapa tak mintak cashier?
-Sebab malas & malu nak jumpa orang ramai.

Kenapa tak kerja tempat lain?
-Sebab tempat lain ada orang yang aku kenal. Kat NSK, cuma Aina sorang je aku kenal.

Aku benci first day. Penat gil*. Aku menangis pada hari keenam. Aku rehat sorang-sorang, tapi aku tak kesah sebab dah biasa.. tapi aku kesah sebab orang asyik sibuk tanya je. Baru aku tahu macam mana penatnya mak bapak aku kerja. Kalau aku tak hargai dia orang, memang derhaka la tu. Aku saja carik kerja pelik sikit. Nak rasa pengalaman orang kerja macam tu. 


No comments:

Post a Comment